A manapság zajló eseményeket tekintve nem meglepő, hogy az emberek egyre többet használják az internetet különféle feladatkörökben. A Facebook meta célja, a kezdetleges Metaverzum egyik apró darabjaként, hogy újra bevonzza a mára ezen platform iránt érdektelenné vált fiatalokat, azáltal, hogy virtuális valóságot kezd használni.
Így a megszokott kétdimenziós, szöveges vagy videós beszélgetések helyett Avatárként, hologramokon keresztül jelen lehetnek a munkahelyen, találkozókon, oktatási intézményekben, árucikkek értékesítése is megvalósítható, mindez természetesen az otthonuk elhagyása nélkül.
Azonban az erre szánt technológia még korántsem mondható késznek, hiányosságait pótolni pedig még évekbe fog telni. Továbbá rengeteg más felület, ami alkalmazza a virtuális valóságot, sokkal előrehaladottabb, összetettebb.
Ha a fiatalokat nem sikerül visszahozni a Facebook meta körébe, a jelenlegi középkorú vagy idősebb többség valószínűleg nem szeretne egy olyan eszközt használni, ami az egészségre számos negatív hatással bír.