Kifizetődő dolog a weboldal optimalizálása

A keresőoptimalizálás egy komplex, időigényes feladat, amelynek során számtalan mindenre oda kell figyelni. Ennek szerves részét képezi a SEO PR cikkek létrehozása, a prémium linképítés. Miért éri meg ezt komolyan venni? Tudnia kell mindenkinek, aki ebbe belevág, hogy a Google akkor hozza előrébb az adott cég oldalát bizonyos kulcsszavakra, ha a honlapon belül minden egyes releváns kulcsszóra van legalább egy darab olyan szöveg, amiben a kulcsszó legalább nyolcszor, maximum tízszer szerepel. A SEO PR cikkek fontosságát az is igazolja, hogy ha egy hasonló témájú oldalról belinkelik a vállalat oldalán lévő cikket, akkor az nagymértékben segít a jobb ranking elérésében. Manapság a Google a hosszabb, legalább 1500 karakteres SEO PR cikkek linkjeit értékeli leginkább. A gondot itt az jelenti, hogy a hasonló témájú, terjedelmesebb szövegek legtöbbször a konkurensek oldalán vannak.

Az pedig szinte egyértelmű, hogy ezek a vállalkozások nem fognak kitenni linket egy másik, konkurens cég oldalára. Világos hát, hogy a prémium linképítés egy bonyolultabb, időigényesebb dolog. Illetve azt sem szabad elfelejteni, hogy a megfelelő SEO PR cikkek és linkek igenis sokat segítenek abban, hogy az adott vállalkozás jó eredményeket érjen el és az oldalával egyre feljebb kerüljön a Google keresési listán. Azonban a weboldal optimalizálása természetesen nemcsak ennyiből áll. Nem szabad megfeledkezni a menüpontok megtervezéséről sem. A weboldal optimalizálása akkor lesz sikeres, ha a kulcsszó kutatás révén szerzett kifejezésekből a szakértő kiválogatja azokat, amiből a menüpontokat lehet létrehozni. Legtöbbször a profik a legideálisabb kulcsszavakat a szolgáltatások neveiként alkalmazzák. Aki pedig webáruházat tervez, annak ezek lehetnek a termékkategóriák nevei. A weboldal optimalizálása ennél a lépésnél nem éppen egy könnyű feladat. Gyakran megesik, hogy hetek elmennek vele. De ha végre ez kész van, akkor a többi lépés már relative gyorsan és gördülékenyen megy. A weboldal optimalizálása menüpontokkal és kulcsszavakkal a SEO stratégia egyik legfontosabb része.